92/2/15
7:21 ع
برای شناختن دوستان واقعی و دشمنان واقعی بزرگترین حجت شرعی ما موضع دشمنان است. رصد لحظه به لحظه جریان نفاق داخلی و حامیان پیدا و پنهان آنان نشان می دهد آنان به شدت از حضور نماینده جبهه پایداری احساس نگرانی می کنند. آنان در این تصور هستند که ممکن است کسی سکان هدایت قوه مجریه کشور را به دست بگیرد که در برابر رهبر معظم انقلاب متواضع باشد. همین می تواند بهانه خوبی باشد تا رسانه های سرویسهای اطلاعاتی دشمن همچون بی بی سی لحظه به لحظه اخبار و اطلاعات مربوط به صحنه آمدن دکتر لنکرانی را با حساسیت و دقت خاصی پوش داده و پگیر باشند. شاید نکته اصلی این پیگریها و اعلام مواضع او از طرف بی بی سی در این نقطه نهفته باشد که این سرویس خبری mi6 با این فاعلیت رسانه ای خود، توجه و حساسیت مخالفین نظام و رهبری ، جبهه پایداری و خصوصا حضرت آیت الله مصباح یزدی را به سمت سوی دکتر لنکرانی متمرکز کنند و آنان را به نوعی وحدت استراتژیک در برابر این جریان ولایی سوق دهند. در ادامه خواهیم دید که چگونه رسانه های دشمن جزئی ترین فعالیتهای و مواضع دکتر را پوشش خبری داده اند:
بی بی سی ادامه می دهد که اعضای جبهه پایداری در دولت اول محمود احمدی نژاد از مدافعان سرسخت وی بودند ولی بعدها گروهی از آنها به منتقدان وی بدل شدند.
54 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بی بی سی فارسی نوشت که جبهه پایداری باقری لنکرانی را به عنوان نامزد معرفی کرد.
BBC ابراز داشته که جبهه پایداری، گروهی از مدافعان سابق محمود احمدی نژاد که از محمدتقی مصباح یزدی پیروی می کنند، کامران باقری لنکرانی را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند.
جبهه پایداری، آقای باقری لنکرانی را در "همایش پایداری، حماسه سیاسی، انتخاب اصلح" معرفی کرده که روز یکشنبه اول اردیبهشت در تهران برگزار شد.
این شبکه در معرفی نامزد جبهه پایداری می آورد که آقای باقری لنکرانی در دولت اول محمود احمدی نژاد وزیر بهداشت و درمان بود و در بیانیه جبهه پایداری وی با توجه به "دینداری، ولایتمداری، نگاه گفتمانی، توجه به خرد جمعی و برخورداری از مدارج علمی" به عنوان نامزد اصلح معرفی شده است.
بی بی سی ادامه می دهد که اعضای جبهه پایداری در دولت اول محمود احمدی نژاد از مدافعان سرسخت وی بودند ولی بعدها گروهی از آنها به منتقدان وی بدل شدند.
در بیانیه معرفی آقای باقری لنکرانی، تاکید شده که "با اطمینان خاطر و با حجت شرعی" به عنوان نامزد اصلح به ملت ایران معرفی می شود و جبهه پایداری "اعلام می دارد مادامی که ایشان عملا در خط اسلام عزیز و ولایت مطلقه فقیه باشند پشتیبان بی دریغ ایشان خواهد بود."
پیش از این گفته می شد که سعید جلیلی هم از جمله نامزدهای جبهه پایداری است. آقای باقری لنکرانی در همایش معرفی اش گفته که "بعد از مشورت با دوستان و بزرگان از جمله آیتالله مصباح، این حقیر وظیفه خود دانستم در این صحنه به عنوان یکی از داوطلبان خدمتگزاری قدم بگذارم."
پیشتر، 55 روز مانده به انتخابات بی بی سی در خبری با عنوان "جلیلی هم میآید" نوشته بود که سعید جلیلی یکی از گزینه های احتمالی جبهه پایداری? نزدیک به محمد تقی مصباح یزدی است.
سایت بی بی سی به نقل از خبرگزاری مهر می نویسد که منابع نزدیک به سعید جلیلی? دبیر شورای عالی امنیت ملی و سرپرست تیم مذاکره کننده برنامه های هسته ای ایران "از جدی تر شدن حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری و فعال شدن ستادهای انتخاباتی" او خبر داده اند.
این شبکه اظهار می دارد که سعید جلیلی یکی از گزینه های احتمالی جبهه پایداری? نزدیک به محمد تقی مصباح یزدی بود. اما روز گذشته کامران باقری لنکرانی? وزیر پیشین بهداشت به عنوان نامزد نهایی این جبهه معرفی شد.
پیش از آن آقای جلیلی با علیرضا زاکانی? نماینده منتقد دولت در مجلس که از او نیز به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی نام برده می شود? دیدار کرد که به گفته زاکانی "دغدغه های این دو مشترک" بوده است.
BBC فارسی در تحلیلی بیان می دارد: به نظر می رسد شاید یکی از دلایل اعلام کامران باقری به عنوان گزینه نهایی? نزدیک شدن آقای جلیلی به جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به دبیر کلی آقای زاکانی بوده است.
57 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، "باقریلنکرانی: همایش دولت? فرش قرمز پهن کردن برای برخی افراد است"، عنوانی بود که بی بی سی برای خبری دیگر از آقای لنکرانی و جبهه پایداری برگزیده بود.
این شیکه در معرفی آقای لنکرانی می نویسد که کامران باقری لنکرانی در نخستین دولت محمود احمدی نژاد وزارت بهداشت و درمان را بر عهده داشت.
کامران باقریلنکرانی? وزیر پیشین بهداشت و نامزد احتمالی جبهه پایداری همایش تقدیر از کارکنان دولت را که امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود? "مدال دادن و فرش قرمز پهن کردن برای برخی افراد" می داند.
او با انتقاد از برگزاری چنین همایشی گفت: "ما در شرایطی هستیم که تحریم سنگینی را تحمل میکنیم و هر نوع مخارجی که دولت متحمل میشود باید مخارجی باشد که به نوعی با منافع ملی ارتباط داشته باشد و مردم بویژه اقشار ضعیف از آن بهرهمند شوند."
آقای باقری بدون نام بردن از کسی درباره کاندیدای احتمالی دولت گفت: "کاندیدایی که در صحنههای خدمترسانی حضور چشمگیری نداشته است و عمدتا در سفرهای خارجی، تشریفات، کنفرانسهای مطبوعاتی و عرصههایی که کمتر با خدمترسانی به مردم تحت فشار مربوط بوده، همراهی کرده است."
بی بی سی می نویسد: بسیاری از منتقدان دولت معتقدند که همایش 100 هزار نفری دولت که امروز (پنجشبه? 29 فروردین) با حضور محمود احمدی نژاد? رئیس جمهور ایران در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود? ممکن است اهداف انتخاباتی داشته باشد.
اما دولت با رد این ادعا می گوید که در همایش "تجلیل از خادمان تسهیلات سفرهای نوروزی" صرفا از کارکنان دولت تقدیر می شود.
59 روز مانده به نتخابات نیز سایت بی بی سی در خبری که به سخنان یحیی آل اسحاق می پرداخت از قول این نامزد انتخاباتی نوشته بود که ائتلاف پنجگانه و ائتلاف 1+2 هنوز با جبهه پایداری که اعضای آن نزدیک به محمد تقی مصباح یزدی هستند? ""تعارض جدی" دارد.
60 روز مانده به انتخابات نیز شبکه بی بی سی به سراغ دبیرکل جبهه پایداری رفت از وی نقل کرد که گزینه نهایی این جبهه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده اعلام میشود.
بی بی سی می نویسد که مرتضی آقاتهرانی? دبیرکل جبهه پایداری به خبرگزاری فارس گفته است که گزینه نهایی این جبهه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده اعلام میشود.
پیشتر اعضای دیگر این جبهه گفته بودند که نامزد جبهه پایداری از بین سعید جلیلی? دبیر شورای عالی امنیت و کامران باقری لنکرانی? وزیر پیشین بهداشت معرفی می شود.
پرویز فتاح? وزیر سابق نیرو هم از دیگر چهره هایی است که نام او در رابطه با نامزدی از سوی جبهه پایداری مطرح شده? هر چند آقای فتاح نامزدی اش را در انتخابات منتفی دانسته است.
این رسانه انگلیسی ابراز می دارد که جبهه پایداری از تعدادی از وزرای اخراجی دولت محمود احمدی نژاد، جمعی از اعضا فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس و شماری از سیاستمداران و روحانیون همسو با محمدتقی مصباح یزدی و نزدیک به رهبر ایران تشکیل شده است.
63 روز به انتخابات نیز بی بی سی در خبری به نقل از عضو جبهه پایداری نوشت که وی گفته 1+2 و 5 نفره اصولگرایان را قبول نداریم.
قاسم روانبخش، عضو ارشد جبهه پایداری در گفتوگو با خبرگزاری ایلنا گفته است "ائتلاف 1+2 و 5 نفره اصولگرایان را قبول نداریم."
او گفت: "با بررسیهای صورت گرفته برای کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری، تا کنون به سعید جلیلی و کامران باقری لنکرانی رسیدیم که از میان این دو، به زودی نامزدی نهایی جبهه پایداری را اعلام خواهیم کرد."
ائتلاف 1+2متشکل از علی اکبر ولایتی، غلامعلی حداد عادل و محمدباقر قالبیاف است و ائتلاف 5 نفره از محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، یحیی آل اسحاق، مصطفی پورمحمدی و محمدحسین ابوترابی فرد تشکیل شده است.
نکته جالب در گزارش های بی بی سی در رابطه با جبهه پایداری، تحلیل هایی است که سایت این شبکه در کنار این اخبار درج می کند که "رسانه ایران" در گزارش دیگری به آن خواهد پرداخت.
منبع: به نقل از سایت " رسانه ایران"
92/2/15
7:4 ع
دکتر باقری لنکرانی :
در ثروت آفرینی باید "عدالت" مبنا قرار گیرد.
دکتر کامران باقری لنکرانی که این روزها به عنوان یکی از اصلی ترین کاندیداهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شناخته می شود و در برخی نظرسنجی های روزهای گذشته نیز رشد معناداری داشته است، قریب به دو ماه قبل با ویژه نامه نوروزی روزنامه فرهیختگان گفتگویی تفصیلی انجام داده است.
به گزارش رجانیوز، نکته جالب توجه در این مصاحبه تاکید لنکرانی بر مطرح شدن گفتمانهای تقلبی در جریان رقابت های انتخاباتی است که به بهانه وضعیت اقتصادی و معیشتی ، چاره کار را در اتخاذ سیاست خارجی سازشکارانه در قبال استکبار می دانند و جالب تر آنکه با گذشت نزدیک به دو ماه از این گفتگو، پیش بینی وی کاملا رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته و شاهد مثال آن نیز اظهارات معنادار برخی کاندیداها مبنی بر سازش و انفعال در سیاست خارجی به بهانه مسایل اقتصادی است.
دکتر لنکرانی در بخش دیگری از این گفتگو، گفتمان "کارآمدی مبتنی بر آرمانگرایی" را تببین می کند و در بخشی از اظهاراتش گفته است: کارآمدی مبتنی بر آرمانگرایی نیز از عمق باورهای مردم نشات می گیرد ، با این حال این گفتمان با آسیب هایی روبرو است، در این راه برخی از اقدامات و عملکردهایی که می توانست نماد باشد در سالهای اخیر و در میانه راه به آرمانها متعهد نبود و مسیر خود را عوض کرد.
در ادامه متن کامل این گفتگو می آید :
اگر موافق باشید گفتگو را با بررسی گفتمان ها موجود در انتخابات ریاست جمهوری آتی شروع کنیم . به نظر شما گفتمان غالب و گفتمان های مطرح در انتخابات پیش رو چه خواهد بود؟
بسم الله الرحمن الرحیم. معمولا در ایام انتخابات و رجوع به آرا مردم شاهد بروز شعارهای مختلف هستیم و این انتخابات هم مستثنی نیست. در این انتخابات احتمالا شاهد بروز یک تقلب گفتمانی هستیم. با توجه به شراط اقتصادی کشور و مجموعه اتفاقاتی که ما می توانیم برآیند آن را بهم ریختگی در عرصه اقتصاد بنامیم، موضوعات اقتصادی یک جلوه ویژه در برنامه های کاندیداها دارد.
تقلب گفتمانی در چنین شرایطی این است که به بهانه رفع مشکلات اقتصادی در باغ سبزی از سوی عده ای به مردم نشان داده می شود که بر خلاف مستندات علمی و تجربه تاریخی ملت ایران و آرمان ها می باشد.
این افراد که منادی چنین تفکری هستند مدعی می شوند که برای رفع مشکلات امروزی راهی نداریم و باید دربست یا تا حدودی تسلیم جریان سرمایه داری جهانی شویم .
هر چند هنوز با انتخابات و تبلیغات انتخاباتی فاصله داریم اما شراره های گفتمان تقلب را در فضای سیاسی می توانینم ببینم. کسانی که محتوای اظهارات آنها این است برای برون رفت از شعب ابی طالب باید به سمت مذاکره با آمریکا برویم و یا کسانی که الگوهای اقتصاد وابسته را معرفی می کنند ، نمایندگان گفتمان تقلبی هستند.
در مقابل این نوع گفتمان ها گفتمان با اصالت و معنا دار و تطبیق یافته با معنای دینی و کار آمدی وجود دارد که در مسیر ارزش ها ، تجربه تارخی ملت ایران قرار دارد.
بر اساس منطق قرآنی، نصرت الهی زمانی نازل می شود که تقوا داشته باشیم، منطق قرآنی بر این موضوع تاکید دارد که و پایداری بر آرمان ها گشایش و فتح را به دنبال دارد. در بیاناتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص منع مذاکره بیان فرمودند این موضوع قابل مشاهده است.
این فرمایشات ریشه در باورهای دینی و تجربه های تاریخی دارد. این موضوع کاملا قابل وضوح است که هر ملتی که به نظام سلطه تکیه دهد در مسیر فلاکت و وابستگی و عدم استقلال قرار می گیرد و این تجربه پرپسامدی است در تاریخ جهان.
برنامه هایی که در راستای گفتمان تقلبی تعریف می شود بیشتر از آنکه به نفع کشور و در جهت منافع مردم باشد در نهایت کشور را وابسته می کند.
به نظر شما گفتمان "کارآمدی مبتنی بر آرمانگرایی " تا چه حد بر آمده از خواست مردم است؟ به عنوان مثال در فضای انتخابات سال 84 خواسته مردم به سمت گفتمان عدالتخواهی بود و دیدیم در نتیجه این گفتمان نیز پیروز در انتخابات شد، آیا "کارآمدی مبتنی بر آرمانگرایی" پتانسل اجتماعی دارد؟
ابتدا بگویم که این گفتمان نیاز به تبیین دارد و باید به جزییات آن نیز پرداخته شود، با این حال جهت گیری عمومی مردم در چارچوب همین گفتمان است.
شاهد مثال ، راهپیمایی 22 بهمن که علی رغم تمامی مشکلات مردم صادقانه و هوشمندانه به میدان می آید و دلبستگی های خود را اعلام میکند، راهپیمایی 22 بهمن مثال خوبی است از رفتاری که از عمق جان و باورهای مردم برآمده است.
کارآمدی مبتنی بر آرمانگرایی نیز از عمق باورهای مردم نشات می گیرد، با این حال این گفتمان با آسیب هایی روبرو است ، در این راه برخی از اقدامات و عملکردهایی که می توانست نماد باشد در سالهای اخیر و در میانه راه به آرمانها متعهد نبود و مسیر خود را عوض کرد.
در واقع نقطه ضعف زمانی پدید آمد که عملگرایانه مسیر آرمانها را تغییر دادند و ما شاهد هستیم با فاصله گرفتن از آرمانها ، نا کارآمدی نیز بروز کرد.
تحلیل آسیب شناسانه این اتفاقات آن است آنجایی این گفتمان دچار خدشه و مشکل شد که پرچمداران این گفتمان تعهداتشان به آرمان ها را به بهانه وجود مشکلات کمرنگ کردند و نیازی به متعهد بودن خود به آرمان های اولیه ندیدند.
ما باید تلاش کنیم و نگذاریم تقلب گفتمانی در فضای این انتخابات صورت بگیرد. ما الان اگر مشاهده کنیم می بینم که وجدان مردم و فهم عمومی ملت خواستگاه انقلابی و ارزشی دارد، نباید بگذاریم این اعتقاد و باور عمومی دچار خدشه بشود.
مطمئنا عده ای با مطرح کردن برخی نقاط ضعف می خواهند برخی نارسایی ها را به این گفتمان بچسباند ولی باید این موضوع تبیین شود که این نارسایی ها اتفاقا زمانی به وجود آمد که از این گفتمان فاصله گرفته شد.
برخی از روی جهالت یا عداوت این گفتمان که بر گرفته از آرمان های انقلاب و تجربه تاریخی مردم است زیر سئوال می برند، البته ظرفیت های مهمی هم برای این گفتمان حاصل شده است ، الان ده میلیون نیروی متخصص و محصل دانشگاهی داریم که معتقدند می شود کشور را بهتر از قبل با تکیه بر آرمانها اداره کرد ، در گذشته افراد متخصص رویکرد سکولار داشتند.
عده بسیار قلیلی از متخصصین و محصلین دانشگاه ها معتقد بر این بودند که می شود با پایبندی بر آرمانها، با رعایت تقوا، امور را پیش برد ولی امروز متخصص با تقوا داریم که همسویی کارآمدی و آرمانگرایی را در سطح کلان مدیریتی تجربه کردند و کارنامه موفقی نیز برجا گذاشتند.
در انقلاب اسلامی راه کارآمدی باید با آرمانگرایی همسو و هم جهت باشد. در گذشته این ظرفیت وجود نداشت. بنده نمی خواهم فعالیت های خوبی که در دولت های گذشته رخ داده را زیر سئوال ببرم ولی قبلا برای پیشرفت باید چشم به آرمان ها بسته می شد اینگونه بود که مفاسد اقتصادی توجیه پذیر میشد، ولی ما الان این تجربه را داریم که از آرمانرایی کوتاه نیاییم و به کارآمدی هم می رسیم.
در حال حاضر آنچه در فضای عمومی جامعه حس می کنیم این است که مردم شیرینی کارآمدی و آرمانگرایی را در سالهای 84 تا 88 احساس کردند واین شیرینی برایشان خاطرات پرحلاوت و پرطرواتی را به یادگار گذاشته است. همچنین مردم آسیب ها و حاشیه سازی ها که بر اثر فراموشی آرمان ها بعد از سال 88 شاهد آن بودیم را نیز به خاطر دارند.
الان یک مسئله ای که وجود دارد چسبندگی این گفتمان به دولت آقای احمدی نژاد است. همانگونه که خود گفتید این گفتمان با روی کار آمدن دولت نهم نمود پیدا کرد و البته در میان راه مسیر نیز عوض شد. اینجا موضوعی که پیش می آید ان است ، جریانی که قرار است در انتخابات پیش رو پرچمدار این گفتمان شود، نقاط ضعف موجود در سالهای اخیر نیز به آن می چسبد ازطرف دیگر نقاط قوت نیز به پای کاندیدای دولت ریخته می شود. بلند کردن علم این گفتمان توسط جریانی که با دولت نیز مرزبندی مشخص خود را دارد ، دشوار نیست؟
در حال حاضر دو نوع انتقاد به گفتمان کارآمدی مبتی بر آرمانگرایی وجود دارد. یک نگاه ارتجاعی است . این افراد در انتقاد از این گفتمان ارتجاع به گذشته دارند، این افراد معتقدند آرمانگرایی را با تخصص ممزوج کردن از ابتدا اشتباه بود. چون نگاه سکولاریستی دارند.
این افراد از همان سال 84 مخالفت خود را آغاز کردند. چون معتقدند کارآمدی ارتباطی به تقوا و آرمانگرایی ندارند. این افراد رسانه هم دارند و اتفاقا رسانه های زیادی دارند و دائما تفکر ارتجاع را ترویج می کنند. انتهای این تفکر ریشه در سکولاریسم دارد. این افراد هنگامی که دولت را در دست داشتند نشان دادند که بین برنامه های اجتماعی و باورهای دینی رابطه ای وجود ندارد.
انتقاد دیگر به این گفتمان حاکی این پیام است که هنگامی دچار ناکارآمدی خواهیم شد که به گفتمان سکولاریستی ارتجاع داشته باشیم.
در واقع آن کارآمدی شیرین سالهای 84 تا 88 زمانی دچار وقفه شد که جریان حاشیهای دولت حساب دولت را از نیروهای حزب اللهی جدا کردند و خودبستگی ها و خود اتکایی ها و وامداری حزبی را جایگزین وامداری به منافع ملی کردند.
در این زمان شاهد تصمیماتی هستیم که در برخی سیاستها بیش از آنکه منافع مردم مدنظر باشد منافع برخی اشخاص مورد توجه قرار گرفت و برخی تصمیمات نتایج خوبی برای مردم نداشت و عده ای خاص منفعت ها را بردند.
انتقاد نوع دوم طبیعتا انتقاد متفاوتی با انتقاد نوع اول است. انتقاد نوع دوم اتفاقا همان انتقاداتی است که در میان نسل جوان آرمان خواه کشور شکل گرفت. این انتقاد انتقادی از جنس آرمانگرایی است . اگر این طرز نگاه در بین مردم تبیین و ترویج بشود حتما مورد پذیرش قرار می گیرد.
در بین کاندیداها و یا جریان های سیاسی که بعضا آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کردند ، کدام یک منادی چنین گفتمانی هسشتند؟
متاسفانه خیلی از افرادی که در چارچوب نیروی های انقلاب تعریف می شوند به صورت حقیقی به و ماندگار به هم سو بودن کارآمدی و آرمانگرایی باور ندارند.
نه اینکه این افراد انسان های بدی باشند بلکه با وجود ظاهر و عقاید بعضا انقلابی معتقدند که راهکار برون رفت ازمشکلات همان تجربه پیشینیان است و طرز تفکر آنان نیز در نهایت منطبق با گفتمان انقلاب نیست.
ما منکر موفقیت دیگران نیستیم اما منکریم در برابر جهت گیری اقتصادی و فرهنگی مبنای ارزشی را فراموش کنیم. در حال حاضر جریان حاشیه ای دولت نیز همین طرز تفکر را دارد.
شما که معتقد به هم سویی کارآمدی و آرمانگرایی هستید ، موضوعی که سئوال ایجاد می کند آن است که چه طور این گفتمان قرار است در لایه های زندگی مردم جریان پیدا کند؟ الان به عنوان مثال در اقتصاد که یکی از موضوعات مهم و موردتوجه است ، و شما تاکید دارید که یک گفتمان تقلبی در این زمینه در حال رشد کردن است ، گفتمانی که به عقیده شما برگرفته از آرمانها انقلاب است چه گونه می خواهد به اقتصاد ورود کند؟
خیلی ها زمانی که به اقتصاد وارد می شوند به در دام علم گرایی غربی می افتند و به نوعی ریشه های ارزشی را فراموش می کنند. یک موضوع مهم در اقتصاد نگاه ما به انسان و جهان است، این طرز نگاه است که راهکارهای اقتصادی را سامان میدهد.
اینکه در اقتصاد نگاه ما به انسان و تلاش انسان گرایانه چگونه است حتما در احکام اقتصادی و برنامه های اقتصادی اثر گذار خواهد بود. اینکه ما جهان را چگونه بشناسیم و ببینیم در خروجی کار ما نتیجه مشخصی دارد.
تفاوت نگاه به انسان و جهان در علوم انسانی سبب شده که نظریات مختلفی را شاهد باشیم . در اقتصاد شاهد نظرات زیادی هستیم که بعضا متناقض هم هستند این تفاوت نظر به تفاوت نگاه به همان مقوله انسان و جهان بر می گردد. در علوم تجربی شرایط اینگونه نیست.
به عنوان مثال پزشکان ممکن است درباره شیوه های درمان نظرات مختلفی داشته باشند اما این نظرات متفاوت بسیار کم است و بعضا قابل احصا نیست. این موضوع به این علت است که پزشکان با نگاه تجربی و آزمایشگاهی دنبال کشف حقیقت هستند.
در موضوع اقتصاد و علوم انسانی ما نباید فراموش کنیم که اجازه نداریم به بهانه علم گرایی ریشه های معنوی را به فراموشی بسپاریم. در دوره های گذشته شاهد بودیم که نظراتی با پرچم های زیبا مطرح و اجرایی شدند ولی به آرمانگرایی بی توجه بودند و در نهایت مشاهده کردیم که اثرات خطرناکی برجا گذاشتند.
در علم اقتصاد بر اساس حتی تقدم و تاخر حتی سوگیریها تغییر می بابد. کسی که معتقد است در ثروت آفرینی اصل بر رشد اقتصادی است در این نگاه افزایش شکاف طبقاتی قابل توجیه می شود اما اگر در ثروت آفرینی اصل بر توزیع ثروت و عدالت باشد و عدالت مبنا قرار گیرد هر اقدامی الزاما باید شکاف طبقاتی را کم کند و افزایش ثروت بهانه قابل قبولی برای شکاف نیست.
در آستانه انتخابات شاهد هستیم برخی چهره های سیاسی نظراتی را درباره نحوه ورود جریان های سیاسی به انتخابات مطرح می کنند؟ یا برخی سازوکارهایی مطرح شده است ، نظر شما به عنوان سخنگوی جبهه پایداری چیست؟
من یک موضوع کلی را مطرح می کنم که پاسخ سئوال شما در این بحث است. مهم ترین نکته ای که باید در مورد انتخابات مورد تاکید قرار بگیرد، همان بحثی است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و آن اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی همواره مردمی بوده و مردم تصمیم گیری کردند.
در حال حاضر عده ای در چارچوب گروه های خاص که ادعای مرجع بودن دارند نگاهشان به انتخابات این است که باید تصمیمی یگیرند و نظری بدهند و مردم لاجرم از آن تصمیم پیروی کنند.
مردم نشان دادند بیشتر از آنکه به گروه های مرجع توجه داشته باشند، تابع روحیه عمومی و نظرات خود هستند. در حال حاضر عده ای که داعیه داری گروه مرجع بودن را دارند به جای توجه به منافع عمومی تبدیل به کلوپ های قدرت و ثروت شدند و در عرصه انتخابات بیشتر نقش آفرینی شان در چارچوب قدرت و ثروت است، با این حال در بین مردم نوعی دلزدگی از برخی از این گروه های مرجع می بنیم این موضوع نشانگر قدرت بالای نقد در میان مردم است و نشان می دهد مردم به هر گروهی اعتماد ندارند.
مردم نشان دادند به کاندیدایی متمایل می شوند که حسن سابقه داشته باشد ، کاندیدایی که همسو با منافع ملی باشد نه منافع جناحی.
ما به جای اینکه بیشتر به ادبیات کی بیاد ، کی نیاد متمرکز شویم باید به سنتی که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بنانهادند پایبند باشیم ، شما این را مسلم بدانید گروه هایی که به این موضوع پایبند نباشد مورد بی اعتنایی قرار می گیرند، این گروه ها و جریان های بی توجه به خواست مردم چار تزلزل در مردمسالاری دینی هستند .
در جریان اصلاحات کرارا دیدیم اگر مردم با نمایندگان و کاندیداهای آنها مخالفت می کردند مردم را زیر سئوال می بردند و حتی به مردم توهین می کردند ، هنگامی صف انتخابات را می دیدند می گفتند اگر مرگ موش هم بدهند مردم برای آن صف می کشتند. هر کجا دیدند نظرات مردم مخالف آنها است آن را زیر سئوال میبرند. در همین اتفاقاتی که در فتنه 88 رخ داد ، به جای اینکه گروه های مرجع احترام مردم را نگاه دارند به خاطر خودخواهی و تکبر در برابر آرا مردمی نه تنها تمکین نکردند بلکه زیر میز زدند و آن فجایع را آفریدند.
آنها وقتی دیدند حنای تقلب برای افکار عمومی رنگ باخته ، گفتند تقلب این بوده که با مردم به گونه ای رفتار شد تا آنها به یک کاندیدای خاص رای بدهند. در حال حاضر نیز برخی افرادی که مرهون توجه مردمی هستند و در حال حاضر احساس می کنند این پشتوانه مردمی درباره آنان انتقاد دارند به جای رفع انتقاد، انتخابات آزاد و مهندسی آرا را مطرح می کنند. و نوعا انتقادارات را به سمت مردم می برند. آینه چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن آیئنه شکستن خطاست.
الان عده ای شرایط را به گونه ای ترسیم می کنند که معتقدند با توجه به فضای موجود حتما باید اصولگرایان به وحدت برسند و یک کاندیدا معرفی کنند ، به نظر شما در انتخابات آینده اصولگرایان با یک کاندیدا وارد انتخابات می شوند و یا آنکه یک فضای رقابتی شکل خواهد گرفت؟
تمام امور اجتماعی امور اقتضایی هستند ، باید ببینم اقتضا ما بر چه اساس است. آرمانگرایی به ما یاد می دهد که بر اساس وظیفه خود عمل کنیم. باید ببینیم در آن موقعیت وظیفه ما چیست.
ما در برابر گروه هایی که می خواهد کشور را وابسته کنند اگر متحدا وارد نشویم آن گروه معاند به قدرت برسد که این شرایط خاصی را فراهم می کند و همه دست به دست هم برای مقابله با آن گروه معاند باید وارد بشوند. اتفاقا چنین شرایطی در برهه هایی از انقلاب شکل گرفته است.
البته در حال حاضر ما شاهد چنین شرایطی نیستیم . تحلیل ما از شرایط که در جامعه داریم این است که جریانی که مشخصا به دنبال این وابستگی است و با اساس نظام مشکل دارد، بنای حضور جدی در انتخابات ندارد.
علت این امر هم بی توجهی و بی اعتنایی مردم به این طیف در انتخابات گذشته می باشد ، آن افرادی که به نوعی در فتنه سال 88 نقش داشتند و مرتبط بودند می دانند اگر در صحنه انتخبات حاضر شوند کمترین اقبال را خواهند داشت و از ترس همین عدم اقبال وارد نمی شوند.
اگر با اغماض شورای نگهبان این گروه تایید شوند مردم به آنها اعتماد نخواهند کرد، مردم این افراد را که 8 ماه کشور به آشوب کشیدند فراموش نخواهند کرد و با این حال این گروه در لایحه های پنهان و با پرچمی غیر از فتنه و در انتخابات شورا ها سعی دارند حاضر شوند و در شورای شهر رخنه کنند.
اگر حضور جدی این طیف در انتخابات را منتفی ببینیم صحنه انتخابات 92 مدل های مختلف کارآمدی را به مردم عرضه خواهد کرد که اگر امکان رقابت را حذف کنیم در آن جهت حرکت می کنیم که پشتوانه مردمی حذف شود. بنده معتقدم انتخابات ریاست جمهوری پیش رو صحنه پرشوری از رقابت بین جریان های معتقد به نظام و با مدل های مختلف کارآمدی عرضه خواهند کرد.
منبع: جوانان حامی دکتر لنکرانی
92/2/15
6:51 ع
نیاز اصلی کشور حضور فردی و ولایی در ساختار قوه مجریه است. هماهنگ بودن و همفکر بودن رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب می تواند به بسیاری از مشکلات کشور خاتمه بدهد. در دوره های گذشته هم شاهد بودیم که این تنها رهبری بودند که در بحرانی ترین لحظات کشور و با ضعف یا کوتاهی سایر قوا( از جمله قوه مجریه) توانستند با درایت و هوش بالای خود توانستند به گذر کشور از این بحرانها کمک اساسی بکنند در جایگاه یک مشاور امین و پدری معنوی و دلسوز. دکتر لنکرانی در دوران وزارت خود ثابت کرد کی ظرفیتهای بالقوه و بالفعل بسیاری برای تحقق این هدف و آرزوی دلسوزان نظام را دارند. بیایید با او همراه و همدل شویم
با همدل و همراه رهبر...
92/2/15
3:47 ص
گفتگوی صمیمی با دکتر باقری لنکرانی:
پدرم در صنعت آلومینیوم فعال بوده و اصلا قبل از انقلاب مسئولیت دولتی نداشته است
به جز کتاب هایم همه وسایلمان در یک وانت جا شد
رهبر انقلاب به بنده فرمودند کار سختی است، اما می شود
دکتر کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم و سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی است که طی ماه های اخیر نامه های متعددی از سوی دانشجویان و طلاب و اساتید دانشگاه ها، در دعوت از وی و دکتر جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، نوشته شده است.
به گزارش صابرنیوز،اخیراً برخی سایت ها و جریان های معلوم الحال سیاسی که اثبات خود را نفی و تخریب رقیب با توسل به نشر اکاذیب می دانند، حملاتی را علیه وی آغاز کرده اند و به همین بهانه در فضایی صمیمی با وی به گفتگو نشستیم. متن این مصاحبه تفصیلی به استحضار شما می رسد:
آقای دکتر لنکرانی برای ما از دوران کودکی، خانواده تان بگویید:
از پنج سالگی مقطع تحصیلات ابتدایی را شروع کردم، همانطوری که شما بهتر می دانید، در سالهای کودکی، نقش اولیا بخصوص نقش مادر، نقش بسیار پر رنگ و تاثیر گذاری است. مرحومه مادرم، سیده ای بودند مهربان و دلسوز و از هیچ کوششی درجهت تعلیم و تربیت صحیح ما دریغ نمی کردند. انشا ا... خداوند حق ایشان را بر من حلال فرماید و دراین ایام سوگواری حضرت زهرا سلام ا... علیها، روح همه مو منین و مو منات و ایشان را قرین رحمت واسعه خود فرماید.
پدر بنده در صنعت آلومینیوم فعال بود و آن زمانها، صنعت آلومینیوم در ایران تازه تاسیس و نوپا بود. اما با توجه به مصارف مختلف این فلزسبک و دیر اکسیده شدن آن، به سرعت مورد استقبال و مصرف در صنایع مختلف قرار گرفت. ابتدا پدرم با کار در این صنعت شروع کرد و مدت ها بعد، توانست با تلاش و پشتکار کارگاه و کارخانهای را راه اندازی کند.
این سالهایی که شما می فرمایید قبل از انقلاب است؟
بله
یعنی پدرتان قبل از انقلاب سمت دولتی نداشتند؟
ایشان قبل از انقلاب هیچ گونه مسئولیت و سمت دولتی نداشتند.
دوران راهنمایی و دبیرستان را چطور گذراندید؟
در دوران راهنمایی اوقاتمان بیشتر به امور تحصیلی و شرکت در اردوهای علمی، روزنامهنگاری و از این قبیل امور گذشت، تا مرحله دبیرستان که مصادف بود با سال 1357 و انقلاب اسلامی.
دبیرستانی که در آن تحصیل میکردم، وابسته به دانشگاه شیراز بود و با دبیرستانهای دیگر تا اندازه ای متفاوت بود، تقریبا فضای دانشگاهی برآن حاکم بود، سخت گیری ها و ضوابط و مقررات خاص خودش را داشت، با عین حال بین دوستان ما و فعالیتهای دروندانشگاهی هم ارتباط گستر ده ای وجود داشت.
پس معلوم است که حسابی درس خوان بودید، کلا در این دوران به غیر از درس کار دیگری هم می کردید؟
یکی از برنامههایمان کوهنوردی بود، یک ورزش دست جمعی، کم هزینه و مفرح به اتفاق دیگر بچه های مدرسه. این ورزش انسان را به خدا نزدیک، با طبیعت دوست، افق دید انسان را وسیع، با همراهان صمیمی و روح و جسم را برای تلاش بیشتر آماده تر می کند.
خاطرات و تجربههای شیرینی از این دست کارهای جمعی دارم، با خیلی از دوستانی که در دبیرستان با هم بودیم، در دانشگاه نیز همراه و همکار شدیم، در حال حاضر هم به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه به فعالیت های مشترک ادامه می دهیم. تداوم این همکاری ها می تواند متاثر از همان کوهنوردیهای دسته جمعی باشد.
فعالیت هایتان در دوران دبیرستان چگونه بود؟
یادم می آید فقط پانزده روز از سال تحصیلی پنجاه و هفت گذشته بود که کاری بزرگ صورت گرفت. به فضل و توفیق الهی با تلاش بی وقفه دوستان انقلابی مدرسه، در تحقق منویات حضرت امام رضوان ا... تعالی علیه در مخالفت با رژیم پهلوی، مدرسه را با اعتصاب تعطیل کردیم. روزهای سخت و پر التهاب و در عین حال پر هیجان و شور انگیزی بود. آن روزها حضرت امام رضوان ا... تعالی علیه هنوز در تبعید بودند، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعار اساسی مردم بود. برای پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت حضرت امام (ره) به ایران، لحظه شماری می کردیم و مثل همه مردم مصمم و پا به راه بودیم.
بعد از انقلاب فعالیت های انقلابی تان را چگونه ادامه دادید؟
بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی همه تلاش ما به عنوان یک دانش آموز مسلمان و انقلابی این بود که نشان دهیم بچه مذهبی ها و انقلابی ها هم در عرصههای علمی و هم درعرصه سیاسی اجتماعی فعال و کارآمدند. در همین راستا و در کنار امور تحصیلی فعالیتهای مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و ورزشی داشتیم. در آن زمان مسئول انجمن اسلامی دبیرستانمان بودم و به عنوان دبیر انجمن اسلامی مدرسه، سعی می شد فعالیتها از گستره و نظم بیشتری برخوردار گردد. سعی بر انجام بهترین امور از لحاظ کمی و کیفی در حد توان یک محصل، داشتیم.
آقای دکتر زندگی مشترکتان چطور گذراندید؟
الحمد الله در دوران دانشجویی توفیق شامل حال بنده شد، و خداوند توفیق ازدواج با همسر مورد نظرم را عطا کرد و بسیار از زندگی ام راضی هستم.
زندگی مشترک شما هم همراه با قناعت و سادگی است؟
بعد از پایان دوره چهار ساله وزارت از تهران به شیراز بر می گشتیم عمده ی وسایلی که از تهران آوردیم که قبل از آن آنها را از شیراز به تهران برده بودیم، کتابهای بنده بود و گرنه بقیه وسایل ما در یک وانت جا می شد.
ما از ابتد که زندگی مشترکمان را شروع کردیم سعی کردیم یک زندگی ساده و مومنانه ای داشته باشیم و در زندگی قانع و شاکر باشیم . حقیقتا افتخار می کنم که همسرم یک خانم قانعی است، ایشان از اول هم این چنین بودند و تا الان هم یک زندگی همراه با قناعتی را گذرانده ایم. ما زمانی که بعد از پایان دوره چهار ساله وزرات از تهران به شیراز بر می گشتیم عمده ی چیزهایی که از تهران آوردیم که قبل از آن آنها را از شیراز به تهران برده بودیم، کتابهای بنده بود و گرنه بقیه وسایل ما در یک وانت جا می شد.
چرا بعد از دوره وزارتتان به شهرستان برگشتید؟
بنده بعد از دوره وزارت ترجیح دادم به شیراز بر گردم و درس و بحث و تحقیقات علمی را در کنار طبابت و درمان در شیراز دنبال کنم. یکبار یادم هست توفیقی حاصل شد خدمت رهبر معظم انقلاب روحی فداء رسیدم، این موضوع را خدمت ایشان عرض کرده و کسب تکلیف نمودم، ایشان به این مضمون فرمودند که "این اموری که شما می گویید، کارهای خوبی است، اما در کنار آنها، امور اجتماعی را هم دنبال کنید". عرض کردم: حضرت آقا، کار سختی است، هم فعالیت اجتماعی و هم طبابت و هم تحقیقات. رهبر انقلاب به بنده فرمودند:"کار سختی است اما می شود! " بالاخره بنده از ایشان کسب تکلیف کردم و در شیراز به تحقیقات علمی، طبابت و درمان و سیاست و امور اجتمایی در حد توان پرداختم. انشاا... خداوند از ما راضی و لبخند رضایت بر لبان مبارک رهبری معظم و مردم مومن و قدر شناس قرار گیرد.
سخن آخر؟
امیدواریم تا زنده ایم بتوانیم در تحقق اهداف و ارزشهای مقدس اسلامی و خدمت صادقانه به مردم و جامعه، نقش صحیح و موثر داشته باشیم. افتخار می کنیم که فرزند و تربیت شده انقلاب اسلامی هستیم و از اینکه خداوند بر ما منت نهاده که زندگی ما را در این دوران قرار داده است، شاکر و سپاسگزاریم. انشا الله همه عاقبت به خیر شویم.
92/2/15
3:41 ص
این وبسایت در جهت حمایت از نامزد ولایت مدار و ارزشی جبهه پایداری ایجاد شده. در این وبلاگ به صورت روزانه آخرین و جدیدترین اخبار و اطلاعات درباره این نامزد محترم ارائه خواهد گردید. * تا دولت ولایی، یک یاعلی تمام است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ زندگینامه دکتر کامران باقری لنکرانی : کامران باقری لنکرانی متولد 1344 در تهران و متاهل است. او سه فرزند دارد. وی دارای مدرک فوق تخصصی گوارش و کبد است کامران باقری لنکرانی در دولت نهم و کابینه اول احمدی نژاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. سوابق تحصیلی 1- دکترای عمومی دانشگاه شیراز 1368 2- فوق تخصص گوارش و کبد شیراز 1375 سوابق اشتغال 1- معاون آموزشی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 2- رییس بیمارستان نمازی شیراز 3- معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 4- مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 5- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیتهای علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی 1- استادیار گروه داخلی از سال 1371 تا 1380 2- دانشیار گروه داخلی از سال 1380 تاکنون 3- عضویت در انجمن بین المللی پیوند کب، انجمن آمریکایی متخصصین گوارش، انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران 4- انتشار دو کتاب و مشارکت در تألیف دو کتاب دیگر 5- چاپ 22 مقاله پژوهشی به زبان انگلیسی و 4 مقاله پژوهشی خارجی در مجلات علمی پزشکی داخلی و بین المللی 6- تأسیس و سردبیری مجله الکترونیک پزشکی شیراز سال 1379 ( اولین مجله الکترونیکی پزشکی جمهوری اسلامی ایران) 7- ارائه مقالات پزشکی در شش کنگره خارج از کشور و تعداد زیادی از کنگره های داخلی 8- عضویت در هیئتهای ممتحن امتحانات دانشنامه فوق تخصصی گوارش و کبد، تخصصی اورژانس، پذیرش دستیار، امتحان جامع کارورزی،گواهینامه تخصصی داخلی 9- عضویت در کمیته اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ش 10-و امروز افتخار میکند که سخنگوی جبهه مردمی جبهه پایداری است